آیین نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت مراکز استان ها( موضوع تبصره 3 ماده 48 ق.ن.ص)

آیین نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت مراکز استان ها

آیین نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت مراکز استان ها( موضوع تبصره 3 ماده 48 ق.ن.ص)

آیین‌نامه تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون

نظارت مراکز استان‏ها

(موضوع تبصره 3 ماده 48 قانون نظام صنفی)

 

تعاریف

ماده 1 - تعاریف:

قانون: قانون نظام صنفی.

سازمان: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان.

کمیسیون: کمیسیون نظارت مرکز استان.

دبیرخانه هیات : دبیرخانه هیات عالی نظارت.

دبیرخانه کمیسیون: دبیرخانه کمیسیون نظارت مرکز استان.

دبیركميسيون: دبیر کمیسیون نظارت مرکز استان.

 

تشكيلات اداري

ماده 2- دبیرخانه کمیسیون به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون مي­باشد و جزئی از تشکیلات اداری مصوب سازمان محسوب نمی­گردد و دبیر آن به پیشنهاد رییس کمیسیون و تایید دبیرخانه هیات منصوب می‏گردد.

تبصره- دبیرخانه کمیسیون از نظر مالی، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی منحصراً تابع این آیین­نامه خواهد بود.

ماده3- دبیرخانه کمیسیون مجاز است با اخذ مجوز از کمیسیون، نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بین دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر صرفاً به­ صورت پاره وقت، پروژه­اي و يا مشاوره درقالب قرارداد به‏كارگيري نمايد.

تبصره- سازمان و دبیرخانه کمیسیون هیچ­گونه تعهد استخدامی نسبت به نیروی انسانی به كارگيري شده ندارند.

 

امور مالي

ماده 4- دبیرخانه کمیسیون مکلف است با افتتاح یک حساب جاری در یکی از بانک­ها، نسبت به واریز وجوه حاصله از فعالیت­های زیر در حساب مزبور اقدام نماید.

1- وجوه مربوط به تبصره 7 ذیل ماده 72 قانون.

2- صدور کارت شناسايي براي اعضای هیات مدیره اتحادیه­های صنفی.

3- چاپ الگوی كارت عضويت برای اعضای تحت پوشش اتحاديه‏هاي صنفي استان.

  1. تهيه و توزیع فرم­های مورد نیاز اتحادیه­های صنفی و اتاق اصناف شهرستان­ها.
  2. چاپ و فروش کتب و جزوات آموزشی مورد نیاز تشکل­های صنفی.
  3. كمك­هاي دريافتي از تشكل­هاي صنفي.
  4. درصدی از درآمد سامانه ها و درگاه های اینترنتی مربوط.

تبصره- برداشت از حساب جاری مذکور با امضای مشترک رییس سازمان و دبير كميسيون و مهر دبیرخانه کمیسیون خواهد بود.

ماده 5- هزینه­های انجام شده توسط دبیرخانه کمیسیون مي­بايست در راستای ارتقا مهارت­هاي علمي و بهره‏وري تشكل­هاي صنفي و اصناف استان باشد.

تبصره- دبیرخانه کمیسیون موظف است صورت­هاي مالي و تراز مالي خود را در پايان هر سال مالي به تصويب كميسيون نظارت رسانده و جهت بررسي و تطبيق با مقررات به دبيرخانه هيات ارسال نماید.

 

وظايف و اختیارات

ماده 6- وظایف و اختیارات دبیرخانه کمیسیون به شرح ذیل می‏باشد:

1- تهیه و تنظیم دستور کار، تشکیل جلسات و تنظیم صورتجلسات کمیسیون.

2- ارسال دستور کار و دعوت نامه شرکت در جلسات برای اعضای کمیسیون و حسب مورد افراد صاحب نظر بدون داشتن حق رای.

3- بررسی و ارائه گزارشات کارشناسی لازم درخصوص پرونده‏ها و موضوعات قابل طرح در کمیسیون.

4- پیگیری اجرای مصوبات کمیسیون توسط تشکل­ها و سایر مراجع ذی­ربط.

5- ارائه گزارش به همراه مستندات مربوط به عزل فردی و یا دسته جمعی اعضاي هیات مدیره اتحادیه‏ها، اتاق اصناف و یا ابطال انتخابات برای دبیرخانه هیات در چارچوب وظايف تفويض شده توسط هيات عالي نظارت.

6- بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان­های صنفی و کمیسیون نظارت شهرستان­ها.

7- پیگیری تشکیل منظم جلسات کمیسیون­های نظارت شهرستان­ها تابعه و تطبیق مصوبات آنان با قانون و مقررات و ارائه طریق جهت اصلاح مصوبات مذکور.

8- پیگیری انجام به موقع و قانونی انتخابات سازمان­های صنفی در سطح استان.

9- بررسی بودجه، ترازنامه و صورت‏های مالی اتاق اصناف جهت طرح در کمیسیون.

10- بررسي موارد اختلافي بین کمیسیون­های نظارت، اتحادیه‏های صنفی و اتاق اصناف شهرستان­های تابعه استان جهت طرح در کمیسیون.

11- پیگیری و انجام اقدامات لازم در راستای وظایف تصریح شده در ماده 49 قانون.

12- ارسال کلیه صورتجلسات کمیسیون به دبیرخانه هیات.

13- انجام مطالعات، پژوهش و برگزاري همايش­ و كارگاه­هاي آموزشي، توجيهي براي اصناف، سازمان­هاي صنفي و كميسيون­هاي نظارت و دستگاه­هاي ذي­ربط.

ماده 7- این آیین نامه به استناد تبصره (3) ماده (48) قانون نظام صنفی كشور مشتمل بر (7) ماده و (4) تبصره در تاریخ 5/5/1393 به تصویب هیات عالی نظارت رسیده است.

بازدید امروز : 10     بازدید کل : 45223

© 2024 تمام حقوق این سایت برای اتحادیه صنف فن آوران الکترونیک و رایانه شهرستان رشت محفوظ است | طراحی شده : شرکت مهیانت شمال